قبل
بعدی
مکان تاریخی خاصی را میشناسید؟؟؟
کسب و کار خاصی داری ؟؟؟
صاحبان مشاغل : برای شما برنامه ویژه ای داریم ....
یا میخوای جاذبه های گردشگری محل سکونت رو معرفی کنی ؟؟؟
قبل
بعدی
قبل
بعدی

مناطق گردشگری شهرضا

کاروانسرای امین‌آباد در 38 کیلومتری جنوب شهرضا واقع شده است. ساخت این بنا به دوره صفویه بازمی ‌گردد و در دوره شاه عباس اول احداث شده است.

کاروانسرای امین آباد از لحاظ ساختاری با کاروان‌سراهای متداول فرق داشته و نقشه هشت ضلعی دارد. وجود مسجد، حمام و آب‌ انبار بیانگر اهمیت این کاروانسرا در زمانهای گذشته است.

لمس تاریخ در حریم کاروانسراهای احیا شده/ سفر به دوران صفویه با اقامت در امین‌آباد | خبرگزاری فارس

این مکان در تاریخ 1 دی 1348 با شماره ثبت 884 به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کاروانسرای ملک از بناهای تاریخی دوره‌ی صفویه در شمال شهرستان شهرضا در جوار امامزاده شاهرضا در مسیر اصفهان- شیراز بنا گردیده است. این کاروانسرا بنایی است مستطیل شکل و چهار ایوانی که از بخش‌ های مختلفی چون اتاقک، شاه‌ نشین، اصطبل، حوض و جایگاه تخلیه کالا تشکیل شده است. این کاروانسرا هم اکنون بعنوان هتل مورد استفاده قرار گرفته است.

کاروانسرای ملک شهرضا - سایت گردشگری ایران

بازار بزرگ و چهار سوق شهرضا از بازارهای قدیمی ایران محسوب می ‌شود .این بازار دارای کاروانسراها و اماکن قدیمی است و در دوره سلجوقی احداث شده است. در مرکز بازار چهار سوقی قرار دارد که گنبدی آجری بر فراز آن ایجاد گردیده و از آثار تاریخی این شهر محسوب می ‌شود.

بازار تاریخی شهرضا چشم انتظار مرمت و بازسازی

بازار بزرگ شهرضا، قدیمی‌ترین بازار استان اصفهان + تصاویر- اخبار استانها تسنیم | Tasnim

چهار سوق بزرگ بازار شهرضا در تاریخ 23 شهریور 1382 به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

زرین چشمه یا زر چشمه در شهرضا روستای هونجان واقع شده است. تفرج گاه زرچشمه از جوشش چشمه‌ای زلال که از دل سنگ‌های سفید رنگ بیرون می‌آید پدید آمده است.

زرچشمه ؛ چشمه ای زلال با طبیعتی بکر

در اطراف رودخانه‌ای که از فعالیت این چشمه ایجاد شده انبوه درختان وحشی و یک پارک جنگلی طبیعی را میتوان دید.دامنه‌های اطراف این کوه محل رویش گیاهان دارویی کمیاب است.

زر چشمه کجاست | عکس + آدرس و هر آنچه پیش از رفتن باید بدانید - کجارو

روستای اسفرجان با موقعیت کوهستانی یکی از روستاهای خوش آب‌ و‌ هوای شهرضا است. وجود باغات میوه، رودها، چشمه ‌های جوشان، طبیعت بکر و خانه‌ های زیبا اسفرجان را تبدیل به محل مناسبی برای گردشگری کرده است. دره هونجان یکی از جاذبه‌ های دیدنی این روستا است. این دره در حاشیه رودخانه اسفرجان قرار دارد.

اسفرجان دهکده‎ای توریستی در دل طبیعت شهرضا+ تصاویر- اخبار استانها تسنیم | Tasnim

اسفرجان دهکده‎ای توریستی در دل طبیعت شهرضا+ تصاویر- اخبار استانها تسنیم | Tasnim

عصار خانه یا کارخانه روغن کشی بیطرف با قدمتی صد ساله یکی از آثار مهم تاریخی شهرضا به شمار می رود. این عصار خانه تنها عصار خانه فعال کشور است که چهار ماه در سال کار می کند.

داستان عصارخانه ۵۰۰ ساله‌ای که از زیر سایه کلنگ سربرآورد! - خبرآنلاین

پارک آبشار با مساحت 500 هزار متر مربع  در محور اصفهان- شهرضا قبل از ورود به شهرضا ساخته شده است.

پارک آبشار شهرضا

پارک آبشار مجموعه ای از آلاچیق ها، رستوران ها، آمفی تاتر ها، مجموعه های تفریحی آقایان، مجموعه تفریحی بانوان، آبشار ها و برکه ها، باغ گل ها، باغ پرندگان، هتل ها و دیگر امکانات و تجهیزات تفریحی که برخی از آن ها به بهره برداری رسیده اند را در خود جای داده است.

پارک آبشار شهرضا

 

فیلم معرفی مناطق گردشگری شهرضا

آدرس مناطق گردشگری شهرضا

گالری عکس مناطق گردشگری شهرضا