دریاچه سوها(دریاچه سوا) در 35 کیلومتری شرق اردبیل, شهرستان نمین,روستای سوها واقع شده است.این آبگیر با عمق 6 متر در مناطق میانی,پهنای 5 متر و طول 5/1 متر به ‌واسطه جمع شدن آب پشت سد کوچکی به‌وجود آمده که جهت بهره‌برداری از آب‌های جاری منطقه احداث شده است. اطراف دریاچه محل رویش گل‌های بابونه وحشی است.

روستای عنبران یکی از روستاهای زیبای شهرستان نمین است.مردم روستا به زبان تالشی صحبت می کنند.آبشار شورشورنه در عنبران علیا قرار دارد و یکی از جاذبه های طبیعی روستا محسوب می شود.کنار آبشار غار کوچکی قرار دارد.

پیکره سنگی بابا داوود در عنبران قرار دارد. ارتفاع این مجسمه سنگی حدود 20 متر است که به‌شکل چهره انسانی است که به رو به نگاه می‌کند. این مجسمه را شبیه به مجسمه ابوالهول مصر می‌دانند.

جنگل مشه یکی از تفرجگاه های شهرستان نمین است.در این جنگل چشمه آبگرم مشه واقع شده که معدنی است و خاصیت درمانی دارد.

پیست اسکی که در چهار فصل قابل استفاده است و کلبه های چوبی از امکانات تفریحی جنگل مشه می باشند.

جنگل فندقلو با وسعت 16000 هکتار در جنوب شهر نمین واقع شده است.

در جنگل فندقلو 19 گونه جنگلی شناسایی شده‌اند که در میان آنها گونه‌های نادری مانند فندق، ممرز، راش، بلوط، بلند مازو و بیدمشک نیز دیده می شود.سوسن چلچراغ یکی از زیباترین و نادرترین گل‌های دنیاست که در این منطقه می روید. بابونه با ارتفاع 20 تا 40 سانتی متر یکی دیگر از گیاهان این منطقه است که به صورت خودرو می روید.

در منطقه فندقلو حیواناتی مانند روباه، گرگ، خرس قهوه‌ای، سمور و پرندگانی چون قرقاول، کبک، عقاب طلایی، چکاوک و کلاغ ابلق یافت می‌شوند.

از تفریحات جنگل فندقلو می توان به پیست اسکی روی چمن و تله کابین اشاره کرد.

یکی از مهمترین مناطق تاریخی و از جاذبه های شهرستان نمین ، دلمن ها می باشند.

موزه نمین(صارم السلطنه) در گذشته خانه میرکاظم خان، حاکم حکومت محال ثلاثه مرزی بوده است . این بنا دارای بخش‌های سردر هشتی، حیاط، حوض شش ضلعی، اتاق تخت بنا، اتاق شیروانی و بخش خدماتی است. این ساختمان در سال 1378 یک بار به طور کامل مرمت شده است.

فیلم معرفی مناطق گردشگری شهرستان نمین

آدرس مناطق گردشگری شهرستان نمین

گالری عکس مناطق گردشگری شهرستان نمین