شیطان کوه در امتداد رشته‌کوه‌های البرز واقع شده است.آبشار شیطان کوه آبشاری مصنوعی است که آب آن از استخر و به‌ وسیله پمپاژ تامین می‌شود و حوضچه‌هایی برای جا‌به‌جایی و تخلیه آب در پایین آن در نظر گرفته شده است.در کنار این آبشار یک مسیر پلکانی تعبیه شده  که از میان درختان سرسبز شیطان‌کوه، به بالای آن و به بام سبز می‌رسد.

تله‌کابین شیطان کوه(تله‌کابین احرار,تله‌کابین بام سبز) در سال 1384 تاسیس شد. این تله کابین از بام سبز آغاز می‌شود و پس از طی مسیر 1.5 کیلومتری شما را به ایستگاه پایانی می‌رساند. طول تله‌کابین 1500 متر بوده و دارای 33 کابین 6 نفره است.

در ایستگاه دوم و ایستگاه پایانی تله‌کابین شیطان کوه کافی‌شاپی وجود دارد که شما می‌توانید بدون محدودیت زمانی در آن اقامت و استراحت کنید. علاوه بر آن در محوطه این ایستگاه آلاچیق‌هایی نیز طراحی شده که گردشگران بتوانند در فضای باز به به تماشای مناظر زیبای شهر و استخر لاهیجان بنشینند.

در محوطه بام سبز در مجاورت ایستگاه تله‌کابین شیطان کوه، شهربازی نیز در نظر گرفته شده است. در این شهربازی می‌توانید از ماشین‌های برقی، کشتی صبا، مرکز سرپوشیده کودکان با نام بازینو و سایر دستگاه‌های هیجان‌انگیز شهربازی لاهیجان استفاده کنید.

زیپ لاین لاهیجان مسیری در حدود 1 کیلومتر دارد.

یکی دیگر از مناطق دیدنی نزدیک به بام سبز, استخر لاهیجان است که گفته می شود به دستور شاه‌عباس صفوی در بخش شرقی شهر، در پایین قله‌ای سرسبز و پوشیده از شمشاد  ساخته شده است. استخر 17 هکتار وسعت و عمقی در حدود 4 متر دارد. در وسط استخر جزیره زیبایی وجود دارد (در گذشته به آن میان پشته گفته می‌شد) که به وسیله یک پل سیمانی طویل، به حاشیه جنوبی استخر که حدود 2 کیلومتر طول دارد متصل شده است.

بقعه‌ شیخ زاهد گیلانی بنا بر برخی منابع مدفن شیخ تاج‌الدین ابراهیم، ملقب به شیخ زاهد گیلانی، از عرفا و دراویش بزرگ و از استادان شیخ صفی‌الدین اردبیلی است. این بنا در میان مزارع برنج , چای و جنگل محصور شده است.

پل خشتی پاشاکی با قدمتی که به دوره قاجار بازمی‌گردد،در شهرستان لاهیجان، بخش مرکزی، دهستان لفمجان، روستای پاشاکی، بالامحله واقع شده است.

تالاب سوستان در نزدیکی روستای سوستان، در 5 کیلومتری جنوب شرقی لاهیجان و 49 کیلومتری جنوب شرقی رشت واقع شده است.سوستان از سمت شمال به روستای کوه بیجار و از سمت جنوب و غرب به شالیزارهای متراکم لاهیجان ختم می‌شود و در شرق آن نیز روستای کتشال و تپه‌ماهورها قرار دارند.

در زبان گیلکی به سوستان، سیستان هم گفته می‌شود. سیستان از دو کلمه سی و ستان تشکیل شده است. سی در زبان گیلکی به‌معنای کوه سنگ است. جالب است بدانید که تالاب طبیعی نیست و در حدود 100 سال قبل، توسط اهالی روستا برای تامین آب موردنیاز شالیزارها حفر شده است. در حال حاضر، آب این تالاب از طریق باران و رودی که از منطقه کته شال سرچشمه می‌گیرد، تامین می‌شود.

تالاب سوستان در فصل پاییز و زمستان میزبان پرندگان مهاجر است که از بین آن‌ها می‌توان به چنگر و خوتکا اشاره کرد.

در اطراف تالاب سوستان جنگل‌های انبوه دیده می‌شود که بیشتر درختان آن‌ها از نوع توسکا هستند؛ البته درختان دیگری از جمله ماز و بید نیز در بین جنگل‌ها وجود دارند.

تالاب بین‌المللی امیر کلایه با وسعتی معادل 1230 هکتار و عمق متوسط 1.85 متر در ناحیه شمالی لاهیجان واقع شده است. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد تالاب در مقایسه با دیگر تالاب‌های استان گیلان این است که این تالاب از معدود محیط‌ های تالابی آب شیرین است که در فاصله یک کیلومتری از دریا قرار دارد.

پسته دریایی که در زبان محلی به آن ثعله به‌ اقلی می‌گویند یکی از گیاهان زیبایی است که در این تالاب می‌روید و محصول آن لاله تالابی است. این گونه گیاهی با کلاهک سبز رنگ و دانه‌های کوچک به رنگ سبز، دارای خاصیت‌های دارویی و درمانی است و در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر زیبایی‌های طبیعی تالاب، نیلوفر آبی سفید است. این تالاب در زمستان‌ها محل گذر هزاران پرنده مهاجر و همچنین زیستگاه 11 گونه از انواع ماهیان است.

پل کیسم در روستای کیسم، از توابع لاهیجان و برروی رودخانه حشمت رود بنا شده و از آثار دوره صفویه یا قاجاریه است. درازای پل 21 و پهنای آن 25.3 و بلندی آن از سطح آب 70.5 متر است. پل دارای یک دهانه با طاق جناغی است. در طرفین سطح گذرگاه پل، جان پناهی به ارتفاع 65 سانتیمتر ساخته شده است.

ساعات بازدید از بام سبز از ساعت 8 تا 23 می باشد.

بام سبز لاهیجان:لاهیجان، میدان کاشف السلطنه، خیابان طلای سبز، شیطان کوه

بقعه شیخ زاهد گیلانی:لاهیجان، روستای شیخانبر یا شیخانور

 

فیلم معرفی مناطق گردشگری شهرستان لاهیجان

آدرس مناطق گردشگری شهرستان لاهیجان

گالری عکس مناطق گردشگری شهرستان لاهیجان