قبل
بعدی
مکان تاریخی خاصی را میشناسید؟؟؟
کسب و کار خاصی داری ؟؟؟
صاحبان مشاغل : برای شما برنامه ویژه ای داریم ....
یا میخوای جاذبه های گردشگری محل سکونت رو معرفی کنی ؟؟؟
قبل
بعدی
قبل
بعدی

مناطق گردشگری دهاقان

خانه تاریخی حسینقلی خان خطایی حاکم یک قرن پیش دهاقان  با 170 سال قدمت از بناهای تاریخی دهاقان در استان اصفهان است.

خانه حسینقلی خان خطایی دهاقان - سایت گردشگری ایران

این خانه تاریخی در بهمن سال 1384 به شماره 14462 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

جاده بودجان یکی از محورهای گردشگری دهاقان به شمار می رود. مناطق اردسته، چشمه مردنگ و کج دنبه، چشمه بازن، قنات بنوی، قنات بودجان و باغهای سیب آن، دره شاه صفی (از مناطق نمونه گردشگری) دشتک، هرندی، تخته چمن آستانه و دشت لاله های واژگون جز مناطق گردشگری این منطقه محسوب می شوند.

جاده بودجان دهاقان - مجله مِستر بلیط

جاده بودجان دهاقان

جاده بودجان دهاقان - سایت گردشگری ایران

جاده بودجان دهاقان

دره شاه دهاقان که به دره شاه صفی هم معروف است دره ای زیبا در جنوب غرب دهاقان است. آب و هوای خنک,وجود چشمه و آبشاری خروشان، درختان کهن و سرسبز, گل ها و مراتع غنی و رنگارنگ در فصل بهار و تابستان، این منطقه را به یکی از مکان های گردشگری استان اصفهان تبدیل کرده است.

دره شاه یا دره پیروزی از قرن یازده هجری توجه شاه صفی و سپس شاه‌ عباس دوم را به خود جلب کرد. شاهان صفوی برای رهایی از گرمای تابستان و استفاده از هوای مطبوع و به ‌ویژه شکار آهوان و جانوران کوهی به این خطه سفر می کردند.

دره شاه دهاقان

دره شاه دهاقان

روستای همگین با قدمت بیش از 2500 تا 2700 سال قبل از میلاد مسیح در مسیر بین دهاقان _ بروجن در 35 کیلومتری غرب شهرستان شهرضا واقع شده است.

روستای همگین دهاقان - سایت گردشگری ایران

از ویژگی های منحصر به فرد روستا ترکیب یکرنگ از چندین قوم و نژاد است که همانطور که از نام روستا مشخص است به صورت یکرنگ در کنار هم زندگی می کنند. زبان مردم روستا فارسی بدون لهجه است و این امر مردم این دیار را از سایر روستاهای شهرستان دهاقان متمایز کرده است.

بند گبری (سد خاکی بر روی رودخانه شور از عهد ساسانیان ) و خانه های گبری, برج های کبوتر، آسیاب آبی پایین، خانه خان، کوشک دوره پهلوی از مکانهای تاریخی روستا می باشند.

بند خاکی همگین دهاقان آبگیری شد

در پنج کیلومتری جنوب روستا مناظر درختان تنومند قدیمی و چشمه ای زیبا با آبی سرد و بدون املاح به نام چشمه علی در میان کوههای سر به فلک کشیده البرز قرار دارد که چشم هر بیننده ای را می نوازد.

اقامتگاه بوم گردی عمارت صاحب جان به عنوان بزرگترین اقامتگاه شهرستان دهاقان شناخته می شود. ارتفاع اقامتگاه از سطح دریا 1722 متر بوده و در 5 كيلومتری شهرستان دهاقان روستای لاریچه قرار گرفته است.

اقامتگاه بوم گردی عمارت صاحب جان

عمارت در سه طبقه با سه سالن مجزا و بزرگ و یک اتاق، با دو آشپز خانه مجهز و همچنین سرویس بهداشتی ایرانی، فرنگی و حمام می باشد که بصورت دربست در اختیار مهمانان قرار می گیرد. همچنین حیاطی بزرگ به مساحت 450 مترمربع دارد.

اقامتگاه بومگردی "عمارت صاحب جان" - اجاره ویلا در دهاقان | شب

معماری ساختمان برگرفته از دوران صفوی است.

فیلم معرفی مناطق گردشگری دهاقان

آدرس مناطق گردشگری دهاقان

گالری عکس مناطق گردشگری دهاقان