فانوس دریایی بندر گز با قدمتی که به دوره قاجار بازمی‌گردد، توسط روس‌ها بنا شده و در نزدیکی ساحل این شهر قرار دارد. هدف از ساخت این سازه برج مانند، راهبری و هدایت کشتی‌هایی بود که برای صادرات و واردات به خلیج گرگان می‌آمدند و در سواحل بندرگز لنگر می‌انداختند. 

اثر در تاریخ 11 مرداد 1384، با شماره ثبت 12565 به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

بازارچه ساحلی بندر گز در سال 1380، در راستای جذب گردشگر و رونق اقتصادی افتتاح شد. این بازارچه تعداد زیادی از غرفه‌ها را با محصولاتی متنوع در خود جای داده و در آن انواع کالاها و خوراکی‌ها را می‌توان خرید.

در این ساحل امکانات رفاهی و اقامتی مناسبی مانند آلاچیق و پارک کودک برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

پارک جنگلی باغو در ضلع جنوب شرقی شهرستان بندر گز، در استان گلستان قرار دارد و در مجاورت روستای باغو واقع شده است.

چشمه قلقلی در میان جنگل‌های انبوه روستای وطنا، در فاصله 20 کیلومتری بندر گز قرار دارد. آب آشامیدنی روستا از چشمه تامین می‌شود.

چشمه بلبل در فاصله 3 کیلومتر روستای لیوان غربی از توابع شهرستان بندرگز و در بخش نوکنده استان گلستان قرار گرفته و در حال حاضر 1.5 متر عمق دارد.

اسکله بندر گز در حاشیه دریای خزر واقع شده است. این اسکله یکی از مناطق بزرگ پرورش ماهی ایران است. از تفریحات محبوب در این مکان می‌توان به ماهیگیری، شنا و قایق‌سواری اشاره کرد.

امکانات پارک جنگلی باغو شامل پارکینگ، سکوی نشیمن، استراحتگاه، سرویس‌های بهداشتی، آب آشامیدنی، برق و… هستند. همچنین راه دسترسی به پارک، جاده‌ای آسفالته و شوسه است.

فیلم معرفی مناطق گردشگری بندر گز

آدرس مناطق گردشگری بندر گز

گالری عکس مناطق گردشگری بندر گز