قبل
بعدی
مکان تاریخی خاصی را میشناسید؟؟؟
کسب و کار خاصی داری ؟؟؟
صاحبان مشاغل : برای شما برنامه ویژه ای داریم ....
یا میخوای جاذبه های گردشگری محل سکونت رو معرفی کنی ؟؟؟
قبل
بعدی
قبل
بعدی

مناطق گردشگری فریدون شهر

پیست اسکی فریدون شهر واقع در ارتفاعات گردنه روستای چغیورت از جاذبه‌های تفریحی این منطقه در فصل پاییز و زمستان محسوب می‌شود. این محل تنها پیست استاندارد در استان اصفهان است و شیب 35 درصد دارد که در برخی نقاط به 70 درصد هم می‌رسد. ارتفاع پایه‌ی آن از سطح دریا 2630 متر است که در بالاترین نقطه پیست به 3000 متر می‌رسد.

پیست اسكی فریدونشهر بازگشایی شد - ایرنا

تله اسکی، سورتمه‌سواری، بالابر آموزشی، بالابر ویژه اسکی‌بازان حرفه‌ای یا بالابر بشقابی، تله‌سیژ و زیپ‌لاین، از تفریح‌ها و بازی‌های این پیست هستند. تیوپ‌سواری یکی از هیجان‌انگیزترین سرگرمی‌های این مجموعه محسوب می‌شود و برای این منظور، سه لاین برای آقایان و سه ‌لاین برای خانم ها در نظر گرفته شده است.

بازگشایی پیست اسکی فریدونشهر از آخر هفته | خبرگزاری فارس

پیست اسکی فریدونشهر اصفهان | عکس آدرس نقشه و هرچه باید بدانید

پیست اسکی فریدون‌ شهر کجاست | عکس + آدرس و هر آنچه پیش از رفتن باید بدانید - کجارو

مدرسه اسکی واقع در پیست اسکی جایی برای آموزش به افراد مبتدی است. رشته‌های آلپاین و اسنوبرد نیز در این مدرسه آموزش داده می‌شوند.

آبشار پونه زار در دره ای زیبا با همین نام و در ارتفاعات زاگرس مرکزی قرار گرفته است.این آ بشار دارای بیش از 40 متر ارتفاع است. منبع آب گوارایی که از این آبشار سرچشمه می گیرد از چشمه‌ های ارتفاعات زاگرس و آب حاصل از ذوب برف‌ ها و یخچال‌ های قله های سر به فلک کشیده ی ارتفاعات زاگرش نشات گرفته اند و پس از گذراندن مسافتی نه چندان طولانی به رود وهرکان در اعماق دره‌ های گود مناطق کوهستانی متراکم غرب استان اصفهان می ‌ریزد.

آبشار دارای دیواره هایی پوشیده از گیاه خزه سنگ است که به آن شکلی زیبا داده است. بسیاری از گل های وحشی و دارویی ایران از جمله زرشک وحشی را می توان در کوه های این منطقه و اطراف این آبشار پیدا کرد.

آبشار پونه زار کجاست | عکس + آدرس و هر آنچه پیش از رفتن باید بدانید - کجارو

آبشار پونه ‌زار فریدون شهر از چندین سر چشمه تشکیل شده است. یکی از سرچشمه‌ ها در فاصله ی 2 تا 3 کیلومتری بالا دست آبشار قرار گرفته است و در میانه ی راه چند چشمه ی دیگر به آن اضافه می ‌شود. سر چشمه‌ های مهم دیگری در کنار خود آبشار قرار دارد که در مسیر پاکوب آبشار مشخص هستند. تمامی سر چشمه‌ های این آبشار دائمی هستند و در تمامی فصل های سال، این آبشار با نمایی زیبا خود ‌نمایی می ‌کند. آب آبشار پونه ‌زار از دره ی دربند به دره ی پونه ‌زار می‌ ریزد و در منطقه ی ییلاقی همستان به رودخانه ی یلان متصل می‌ گردد.

آبشار پونه زار فریدون شهر

آبشار پونه زار  بعد از روستای چغیورت یا روستای پشت کوه قرار گرفته و حدود 30 دقیقه پیاده روی دارد. نام قدیم این مسیر آخوره پایین و نام جاده بالاتر آخوره بالا بوده است.

نام آبشار به دلیل قرار گرفتن گیاه پونه در مسیر آبشار و اطراف منطقه، به آبشار پونه زار شهرت یافته است.

چشمه لنگان چشمه ای در روستای سیبک شهرستان فریدون‌شهر است. این چشمه پرآب در فاصله 17 کیلومتری جنوب‌غرب فریدون‌شهر قرار گرفته‌است. آب این چشمه از زیر تخته‌سنگ‌های بزرگ با فشار زیاد خارج می‌شود و میزان آبدهی این چشمه بالغ بر سه هزار لیتر در ثانیه است.آب این چشمه جز گواراترین آب‌های زیرزمینی در تمام استان اصفهان است.

چشمه لنگان،شگفتی طبیعت در دل تخته های سنگ | خبرگزاری صدا و سیما

دشت لاله های واژگون با بیش از دو هزار متر مکعب در این ناحیه واقع شده و بیشترین تراکم آنها در حاشیه چشمه لنگان,پیشکوه و پشتکوه می باشد نوع این لاله معمولا از دو نوع قرمز و زرد است. به طور کلی دشت لاله های واژگون در مجاورت کوههای زاگرس و در دامنه های شاهانکوه و اطراف چشمه لنگان، گردنه گلونی، دره شادی، چالقو و غیره قرار دارد.

دشت لاله های واژگون

کوه ونیزان در روستای حیران شهرستان فریدونشهر واقع شده است. ارتفاع این کوه 3201 متر بوده و از پوشش گیاهی نیمه جنگلی برخوردار است. بیشتر درختان این منطقه را درختان بلوط تشکیل می‌دهند. در این کوه، رودخانه رودبار جریان دارد و به‌سمت لرستان در حرکت است.

ونیزان بختياري

چشمه دره سپستان در دهستان پشتکوه واقع در روستای پشندگان از توابع شهر فریدون شهر واقع شده است. آب از این چشمه به‌سمت ارتفاعات پست کوه جریان پیدا می‌کند و رودی کوچک را شکل می‌دهد. آب این چشمه شیرین و گوارا  و حتی در فصل تابستان هم خنک است.وجود چشمه، خاک را حاصلخیز کرده و  پوشش گیاهی بسیار متنوعی را در این منطقه ایجاد کرده است.

چشمه دره سپستان

آبشار طرزه از جاذبه‌ های طبیعی در منطقه پشتکوه فریدونشهر است که از ارتفاعات زاگرس مرکزی سرچشمه می‌ گیرد و در کنار روستای طرزه قرار گرفته که حدود 85 کیلومتر با مرکز شهرستان فريدونشهر فاصله دارد. ارتفاع این آبشارحدود 40 متر و در تمام فصول سال جریان دارد.

آبشار طرزه کجاست - شهرستان فریدون شهر، استان اصفهان - توریستگاه

آبشار پشندگان آبشاری در پائین دست روستای پشندگان واقع در دهستان پشتکوه شهرستان فریدونشهر می باشد. ارتفاع  این آبشار حدود 45 متر است. وجود انواع درختان جنگلی شامل سیب، زالزالک، بنه، بلوط و گردو و انواع پرندگان وحشی، بر طراوت و دلنشینی این جاذبه طبیعی افزوده است.

آبشار پشندگان | Iran Attractions Inform

سراب یا چشمه بابا احمد در فاصله 18 کیلومتری فریدون شهر و نزدیکی روستایی با نام سرداب سفلی واقع شده است. آب چشمه شیرین و قابل شرب است.

در نزدیکی این چشمه انواع امکانات رفاهی و خدماتی در نظر گرفته شده است.

سراب (چشمه) بابا احمد | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

آبشار دورک در نزدیکی روستای دورک از توابع پشتکوه شهرستان فریدونشهر واقع شده و از یک دیواره بلند سنگی به پایین می ریزد. آبشار دورک از یخچال‌های طبیعی ارتفاعات زاگرس تامین می‌شود به همین خاطر بهترین زمان بازدید از آن، شش ماه اول سال است.

آبشار دورک | تیشینه همسفر باهوش شما

روستای بنه کمر در 23 کیلومتری مرکز فریدونشهر قرار دارد.وسعت بنه کمر از نظر جغرافیایی 900 هکتار، که از شمال با روستای دربند و از جنوب به رودخانه یلان و از شرق با روستای شیخ فاضل و از غرب به آبشاره دربندودره تنگوله همسایه است.

این روستا در فصل زمستان پوشیده از برف می‌شود که منظره فوق‌العاده زیبایی دارد. چشم‌انداز بسیار زیبای لاله‌های واژگون در این منطقه جز جاذبه‌های طبیعی بنه کمر است. از جاذبه‌های طبیعی دیگر این روستا می‌توان به باغ‌های گردو و چشمه سارها و شکوفه‌های جنگل ارژن اشاره کرد.

روستای بنه کمر فریدونشهر

روستای بنه کمر فریدونشهر

روستای بنه کمر در منطقه پیشکوه شهرستان فریدونشهر واقع در استان اصفهان | کوچیتا

جنگل های بادام کوهی روستای بن کمر

حیات وحش بنه کمر شامل انواع پرندگان و جانوران وحشی مانند کبک، گرگ، گراز، شغال، روباه است که به وفور در این منطقه دیده می‌شوند.

روستای بنه کمر فریدونشهر

گویش مردم روستای بنه کمر بختیاری  است واز اقوام بختیاری (شامل طایفه کاظمی بابا احمدی وکیماسی موگویی) و گرجی تشکیل شده اند. شغل مردم بنه کمر کشاورزی ,باغداری ,دامداری وزنبورداری است.

روستای دهسور در 13 کیلومتری شهر فریدونشهر و در 170 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد. این روستا شامل دهسورعلیا و دهسور سفلی می باشد. ارتفاع روستا از سطح دریا 2760 متر است.

حدود 9 ماه سال، در این روستا می‌توانید شاهد بارش باران یا برف باشید. به همین خاطر روستای دهسور سفلی دارای منابع آب بیشماری است. همین مسئله پوشش گیاهی انبوه، متراکم و بسیار زیبایی را به وجود آورد است. میانگین بارش سالانه در این روستا به حدود 520 میلیمتر می‌رسد. در اوج گرمای تابستان، حداکثر دمای روستا فقط 29 درجه است. البته به همین ترتیب در طول زمستان میانگین هوا به 12- درجه می‌رسد. به همین خاطر بسیاری از مردم روستایی در زمستان خانه‌های خود را ترک می‌کنند.

زبان 80 درصد اهالی روستا ترکی و20 درصد به صورت لری بختیاری و مختلط می باشد.         

محصولات کشاورزی عمده روستا گندم وجو ,سیب زمینی ,یونجه وکلزا ,لوبیا وعدس شادونه وخیار می باشد.

روستای کاهگانک از روستاهای توابع شهرستان فریدون شهر می باشد که تا این شهر 170 کیلومتر فاصله دارد. این روستا از روستاهای کوهستانی و خوش آب و هوای منطقه فریدونشهر می باشد و خانه های آن از چوب و خشت و گل ساخته شده و اهالی آن از طریق دامداری و کشاورزی امرار معاش می کنند.

جاهای دیدنی فریدون شهر | 10 تا از مکان های دیدنی فریدون شهر (عکس و آدرس) | سفرزون

فیلم معرفی مناطق گردشگری فریدون شهر

آدرس مناطق گردشگری فریدون شهر

گالری عکس مناطق گردشگری فریدون شهر