قبل
بعدی
مکان تاریخی خاصی را میشناسید؟؟؟
کسب و کار خاصی داری ؟؟؟
صاحبان مشاغل : برای شما برنامه ویژه ای داریم ....
یا میخوای جاذبه های گردشگری محل سکونت رو معرفی کنی ؟؟؟
قبل
بعدی
قبل
بعدی

مراکز تفریحی شهرستان نی ریز

آبشار فصلی تارم با ارتفاع 115 متر در 5 کیلومتری شهرستان نی‌ریز واقع شده و یکی از مرتفع‌ترین آبشارهای ایران به‌شمار می‌رود. آب این آبشار و چندین چشمه در نزدیکی آن پس از عبور از میان درختان انجیر به گورآب می‌ریزد.

تل قلعه بدر آباد اثری به‌جامانده از دوران تاریخی پس از اسلام است. این تپه در روستای دهچاه، از توابع شهرستان نی‌ریز قرار دارد.

اثر در تاریخ 8 مرداد 1381 با شماره‌ی ثبت 6087 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

منطقه آزاد بهرام ‌گور  در سال 1351 با عنوان منطقه حفاظت‌شده بهرام ‌گور تحت کنترل اداره کل حفاظت محیط‌‌زیست فارس قرار گرفت.

وسعت کل منطقه در حال حاضر 408017 هکتار است که وسعت پارک‌ملی قطرویه 31815 هکتار و وسعت منطقه حفاظت‌شده بهرام‌گور 376202 هکتار است.

پارک‌ملی قطرویه و منطقه حفاظت‌شده بهرام‌گور تنها منطقه‌ای در کشور است که جمعیت قابل ملاحظه و پویایی از گورخر ایرانی را در خود جای داده است.

حضور دیگر گونه‌های ارزشمندی نظیر یوزپلنگ ایرانی، کاراکال، زاغ بور و هوبره ارزش اکولوژیکی این زیستگاه پهناور را دوچندان می‌کند.

کل و بز، قوچ و میش، گراز، روباه، گرگ، کفتار، گربه جنگلی و جبیر در کنار کبک، تیهو، باقرقره و انواع پرندگان شکاری از دیگر گونه‌های جانوری این منطقه به شمار می‌روند.

قلعه اس. پی. آر به دوره‌های پس از اسلام تعلق دارد و در شهرستان نی‌ریز، قرار گرفته است. در زمان جنگ جهانی اول، نیروهای انگلیسی اسپیار قلعه اس. پی. آر را با توجه به موقعیت استراتژیک آن در مسیر کرمان، یزد، بندرعباس، شیراز و اصفهان و با استفاده از مصالحی همچون سنگ، خاک و مالات ساروج بنا کردند.

اثر در تاریخ 25 اسفند 1379 با شماره‌ی ثبت 3287 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

مقبره استاد احمد نی ریزی در شهرستان نی‌ریز قرار دارد. احمد بن شمس‌الدین محمد نیریزی یا میرزا احمد نیریزی ملقب به سلطانی که در اواخر دوره‌ی صفوی زندگی می‌کرد، از بزرگ‌ترین خوشنویسان خط نسخ به‌شمار می‌رود. او مبدع شیوه‌ خاصی در خط نسخ بود که مورد استقبال خوشنویسان پس از او قرار گرفت و به نسخ ایرانی شهرت یافت.

فیلم معرفی مراکز تفریحی شهرستان نی ریز

آدرس مراکز تفریحی شهرستان نی ریز

گالری عکس مراکز تفریحی شهرستان نی ریز