قبل
بعدی
مکان تاریخی خاصی را میشناسید؟؟؟
کسب و کار خاصی داری ؟؟؟
صاحبان مشاغل : برای شما برنامه ویژه ای داریم ....
یا میخوای جاذبه های گردشگری محل سکونت رو معرفی کنی ؟؟؟
قبل
بعدی
قبل
بعدی

مراکز تفریحی شهرستان سپیدان

محوطه باستانی ملیان با وسعتی نزدیک به 200 هکتار از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین محوطه‌های پیش از دوران هخامنشی در ایران است و در 46 کیلومتری غرب تخت جمشید، در ارتفاع 1611 متر از سطح دریا قرار دارد.

بخش كوچكی از محوطه در سالهای 1971 تا 1976 زیر نظر دكتر ویلیام سامنر و پژوهشگران دانشگاه‌‏هاى پنسیلوانیا، میشیگان و اوهایوى آمریكا حفارى شده است.

از این محل تعدادی لوح های گلی ایلامی مربوط به 1000 تا 1300 سال پیش از میلاد به‌دست آمده که بیشتر آن‌ها در دانشگاه پنسیلوانیا نگهداری می‌شود.

تپه ملیان در تاریخ 24 اسفند 1353 با شماره ثبت 1046 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آبشار مارگون با ارتفاع  70 و عرض 100 متر یکی از باشکوه‌ترین و بلندترین آبشارهای ایران است.

رودخانه‌ی حاصل از چشمه‌های مارگون تا نزدیکی سپیدان (اردکان سابق) امتداد دارد.

 تفرجگاه چله‌گاه سپیدان در 5 کیلومتری شهر اردکان فارس و در جاده قدیم سپیدان به یاسوج قرار دارد. وجود غارهای سنگی، آبشار فصلی، چشمه‌های زیبا، رودخانه پر آب، طبیعت دلنشین و چشم‌نواز بر زیبایی‌های تفرجگاه چله‌گاه سپیدان افزوده است.

دریاچه برم فیروز دریاچه‌ای کوچک در جنوب غرب قله برم فیروز و در ارتفاع 3350 متری از سطح دریا است که معمولا تا فروردین‌ پوشیده از برف بوده و در اردیبهشت در اثر آب شدن برف ها شکل می‌گیرد.

آبشار چیکون در فاصله 70 کیلومتری سپیدان در روستای چیکون و در ارتفاع 2313 متری از سطح دریا واقع شده است.

تنگ تیزاب در 28 کیلومتری غرب شهر اردکان فارس (مرکز شهرستان سپیدان) و در جاده‌ی اردکان یاسوج قرار دارد. در این تنگ رودخانه‌ای جاری است که آب آن از کوه‌های سپیدان سرچشمه می‌گیرد.

آبشار مورزیان در فاصله 3 کیلومتری جنوب روستای مورزیان در ارتفاع 2300 متری از سطح دریا واقع شده است.این دره با شیبی ملایم دارای طبیعت بسیار زیبا و آبشارهای فراوان است.

فیلم معرفی مراکز تفریحی شهرستان سپیدان

آدرس مراکز تفریحی شهرستان سپیدان

گالری عکس مراکز تفریحی شهرستان سپیدان