قبل
بعدی
مکان تاریخی خاصی را میشناسید؟؟؟
کسب و کار خاصی داری ؟؟؟
صاحبان مشاغل : برای شما برنامه ویژه ای داریم ....
یا میخوای جاذبه های گردشگری محل سکونت رو معرفی کنی ؟؟؟
قبل
بعدی
قبل
بعدی

مراکز تفریحی شهرستان داراب

تنگه رغز در 30 کیلومتری شهرستان داراب واقع شده است.

 تنگه رغز در تابستان یکی از محبوب ترین مقاصد کوهنوردان و طبیعت گردان است. البته برای صعود و سپس پایین آمدن از این تنگه نیاز به تجهیزات حرفه ای و راهنما دارید.

نقش شاپور نقش برجسته ای مربوط به دوره ساسانی و پیروزی شاپور یکم بر امپراطور روم است. این اثر تاریخی در 4 کیلومتری جنوب داراب قرار گرفته است. ابعاد این اثر به شکل مستطیلی به طول 9 و عرض 5 متر است. روی این سنگ نگاره تصویر شاپور سوار بر اسب نقش بسته است.

شهر باستانی داربگرد(داراگرد,دارابجرد) نخستین پایتخت ساسانیان و یکی از پنج ایالت پارس در ایران قدیم بوده است.قدمت این شهر باستانی به عصر هخامنشیان می رسد و یکی از آبادانی های داریوش بوده است.

دورتادور شهر را حصاری دایره شکل به ارتفاع 10 متر که با رس و ملات آهک ساخته شده در بر گرفته است. در پشت این حصار نیز خندقی به عمق 10 متر برای امنیت شهر حفر شده است. قدمت این شهر باستانی حدود 2500 سال و معماری آن شبیه به اردوگاههای نظامی آشور است.

آتشکده آذرخش در 5 کیلومتری جنوب شرقی داراب قرار دارد. این بنای باستانی نیز از آثار دست معماران کهن پارسی است. این بنای دست کند در دل کوه ساخته شده و از این حیث بسیار کمیاب است.

این اثر باستانی که به عنوان نیایشگاه مهرپرستان آریایی احداث شد،به آتشکده ساسانیان تبدیل و پس از آن,در اواخر قرن 7هجری قمری به عنوان مسجد مورد بهره برداری قرار گرفت.

در قسمت شمالی مسجد سنگی یا آتشکده آذرخش دارابگرد، آسیاب سنگی بزرگی قرار دارد که مربوط به دوره ساسانی است. این آسیاب دارای دو استوانه سنگی بزرگ در بالای کوه است که از طریق آن‌ها آب مورد نیاز آسیاب تامین می‌شده است. دو جوی سنگی و ساروجی در دامنه کوه قرار دارند که چندین کیلومتر مسیر پر فراز و نشیب را در بالای کوه طی می‌کنند و آب را به آسیاب می‌رسانند.

روستای لایزنگان (معروف به سرزمین گل های محمدی),از توابع بخش رستاق شهرستان داراب است. این روستای زیبا با خانه های پلکانی و آب و هوای خنک و معتدلش به ماسوله فارس نیز معروف است.

چشمه کاسه رود در فاصله 80 کیلومتری جنوب شرقی داراب و در دل کوه‌های سر به فلک کشیده،جاری است.کاسه رود در دره‌ای به نام دره آکواریوم جریان دارد که در مسیر این دره آبشارهای متعددی ایجاد شده است.

دره آکواریوم با عبور از 10 صخره که باید دست به سنگ شد، به همراه عبور از پنج آبشار لغزنده و همچنین شنا کردن در حوضچه‌ ها در خلاف جهت آب خروشان، طی خواهد شد.

با پیاده‌ روی در کف دره به مدت تقریبی یک ساعت، به نیزار بزرگی می ‌رسیم که ارتفاع نی ‌های آن به بیش از 3 متر نیز می ‌رسد. بعد از این نی‌ زارهای بلند و درهم تنیده، چشمه ‌ای زیبا و پر آب وجود دارد که به چشمه پنجعلی معروف است که از جاذبه ‌های طبیعی کاسه‌ رود محسوب می ‌شود. دره آکواریوم در ادامه مسیر باریک می ‌شود که برای عبور از آن نیاز به مهارت ‌های فنی کوهنوردی و دره نوردی است. کاسه بزرگی در انتهای دره وجود دارد که آب زلالی در آن جمع شده است، نکته قابل توجه آن است که تمام آب این حوضچه از چشمه های زیر زمینی تامین می شود.

ورودی این دره درست در زیر پل معروف منطقه در مسیر داراب به حاجی آباد قرار دارد.پلی که دارای چهار دهانه 35 متری است و با ارتفاع 84 متر به صورت قوسی بین دو تونل به طول‌های 278 و 358 متر قرار گرفته است.

چشمه گلابی در 17 کیلومتری جاده قدیم داراب به شیراز در منطقه فسارود قرار دارد. آب چشمه گلابی از تشکیلات آهکی شمال دشت داراب که کوه نمک در وسط آن قرار دارد، سر چشمه می‌گیرد. در 4 کیلومتری چشمه گلابی چشمه شور قرار دارد. این دو چشمه به همراه شماری از چشمه‌های دیگر تامین کننده آب شهر داراب هستند.

علت نامگذاری چشمه به چشمه گلابی، شکل خاص آن است که شبیه میوه گلابی است.

فیلم معرفی مراکز تفریحی شهرستان داراب

آدرس مراکز تفریحی شهرستان داراب

گالری عکس مراکز تفریحی شهرستان داراب