قبل
بعدی
مکان تاریخی خاصی را میشناسید؟؟؟
کسب و کار خاصی داری ؟؟؟
صاحبان مشاغل : برای شما برنامه ویژه ای داریم ....
یا میخوای جاذبه های گردشگری محل سکونت رو معرفی کنی ؟؟؟
قبل
بعدی
قبل
بعدی

مراکز تفریحی شهرستان جهرم

آبشار مروارید در روستای خفر قرار دارد. اگر در فصل زمستان به این آبشار سفر کنید، خواهید دید که آبی گرم به همراه بخار از چشمه آن می‌جوشد. آب این چشمه شیرین و قابل شرب است و در آن انواع آبزیان و خرچنگ وجود دارد.

رشته کوه سپیدار به طول 77 کیلومتر و عرض 7 تا 10 کیلومتر یکی از بلندترین رشته کوه‌های استان فارس است. این رشته کوه از شمال روستای زنجیران از توابع کوار به طرف جنوب شرق تا شمال روستای گنگ از توابع میمند کشیده شده و از آنجا به سوی غرب تا روستای تادوان از توابع خفر ادامه می‌یابد.

قله سپیدار کجاست | عکس + آدرس و هر آنچه پیش از رفتن باید بدانید - کجارو

 بلندترین قله رشته کوه سپیدار به ارتفاع 3165 متر در 81 کیلومتری شمال غربی جهرم قرار دارد.

قله سپیدار که بلندترین ارتفاع جنوب استان فارس است، پس از قله بل در شهرستان اقلید، رونج در شهرستان سپیدان, ارتفاعات موسی خان (3338 متر) در شهرستان مرودشت و ارتفاعات ساری خانی (3282 متر ) در شهرستان آباده پنجمین قله مرتفع استان فارس است.

قدمگاه جهرم یکی از جاذبه‌ های گردشگری شهرستان جهرم است.طبق کاوش‌های باستانی و به گفته محققان, این بنا متعلق به دوران ساسانیان است که در سال‌های اخیر توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، مرمت و بازسازی شده است.

تل قلعه در روستای آبگرم شهرستان جهرم واقع شده و از آثار تاریخی به جای مانده پس از اسلام است.

اثر در 12 بهمن 1381 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

مسجد و مدرسه خان جهرم از آثار تاریخی به جای مانده از دوران صفویه در غرب شهرستان جهرم به شمار می‌رود. بانی مدرسه خان شخصی به نام حاج محمد حسن خان است.

در کنار مدرسه, مسجد آجری خان واقع شده است که بر اساس سنگ‌نوشته‌ در ورودی آن، به دوران شاه سلیمان دوم صفوی تعلق دارد و توسط فردی به نام حاجی سلیمان بیگ ذوالقدر جهرمی بنا شده است.

اثر در سال 1353، با شماره ثبتی 960 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

پل گچی اسفل در روستای اسفل جهرم واقع شده است. این پل که قدمت آن به دوران صفویه باز می‌گردد توسط خواجه عبدالصمد دوزه ای سیمکانی بر روی رودخانه سیمکان ساخته شده است.

بقعه شیخ خلیفه در روستای جزه واقع شده است.سر در ورودی این بقعه نزدیک به 19 متر ارتفاع دارد و بر بالای آن گنبدی آجری با تزیینات زیبا قرار گرفته است.

کاروانسرای مخک با زیربنای 1600 مترمربع در 30 کیلومتری جاده جهرم شیراز واقع شده است.

کاروانسرای مخک از دو کاروانسرا که با فاصله کمی از هم قرار دارند و جهت استراحت کاروان‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند تشکیل شده است.

قدمت کاروانسرای اول به دوران صفویه و کاروانسرای دوم به دوران قاجاریه باز می‌گردد.

کاروانسراهای مخک دارای امکانات زیادی از قبیل چاه آب، استراحتگاه اسب، شتر و قاطر بوده که جهت افزایش تبادلات تجاری احداث شده است.

غار سنگتراشان یک غار دست ساز در شهر جهرم است که به بزرگ‌ترین غار دست ساز جهان معروف است. از این غار به عنوان غار سنگ اشکن، سنگ شکنان و سنگ شکن نیز نام برده می‌شود. این غار در دامنه‌ی شمالی البرز کوه، در جنوب شهر جهرم واقع شده است.

فاصله غار تا شهر جهرم 3 کیلومتر است.

قلعه گبری جهرم در فاصله کمی از غار سنگشکنان قرار دارد و تنها بازمانده از محل سکونت زرتشتی‌های ساکن جهرم پس از حمله اعراب به این منطقه است.

از ویژگی‌های جالب قلعه گبری جهرم وجود چاهی در دل سنگ‌های کوه در میان قلعه است. این چاه با قطر دهانه 2 متر، عمقی نامعلوم دارد. از دیگر بخش‌های به‌جامانده می‌توان به دو حوضچه‌ی تصفیه‌ی آب، سه برکه‌ی مشهود، یک دیوار سنگ‌چین سراسری در جبهه جنوبی، سنگ آسیاب ناتمام، تعدادی علایم کنده‌کاری بر سنگ و آبراهه‌های کوچک اشاره کرد.

غار شفق در 140 کيلومتری شرق شيراز، در شهرستان جهرم بخش سیمکان قرار گرفته است. غار شفق غاری آهکی است و جز غارهای تونلی و طبقاتی است.

این غار با 3 دهانه دارای استلاگمیت و استلاکتیت‌های منحصر به فردی است.

دهانه ورودی غار در ارتفاع 200 متری از کف دره قرار دارد و نام این دره که غار در آن قرار گرفته است تنگ تیهو است.

قلعه تبر (قلعه خورشه,قلعه خورشید) یکی از معروف‌ترین قلعه‌های ایران در شهرستان جهرم واقع شده است. این قلعه در منطقه‌ای کوهستانی و صعب‌العبور قرار دارد.

غار ویشو در 75 کیلومتری شهرستان جهرم ,بخش سیمکان,در ارتفاع 200 متری از کف دره واقع شده است.

غار دارای قندیل‌های زیبایی است که در حدود 700 متر طول دارد و در انتها به سراشیبی به عمق 20 متر ختم می‌شود.

فیلم معرفی مراکز تفریحی شهرستان جهرم

آدرس مراکز تفریحی شهرستان جهرم

گالری عکس مراکز تفریحی شهرستان جهرم